Uni en het leven - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Stella Meerman - WaarBenJij.nu Uni en het leven - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Stella Meerman - WaarBenJij.nu

Uni en het leven

Door: Stella Meerman

Blijf op de hoogte en volg Stella

19 Augustus 2016 | Indonesië, Jogjakarta

Dag mensen,

Na ongeveer vijf dagen geen internet te hebben gehad heb ik nu (waarschijnlijk) weer toegang tot een (redelijk) stabiele connectie.

Het leven hier begint nu wat vastere vormen aan te nemen. De uni is begonnen, ik heb mijn koffer helemaal uitgepakt en ontbrekende dingen gekocht. Toen ik weg ging uit Nederland had ik er bijvoorbeeld niet aan gedacht dat ik een bord en bestek nodig heb. Maar al die dingetjes heb ik nu gekocht, hier en daar in uiteenlopende winkels, alleen een bord ontbreekt nog.

Het komt toevallig zo uit dat ik alleen op maandag en dinsdag les heb, deze dagen zijn van 09.00 uur tot ongeveer 16.00 uur. 's Ochtends loop ik met mijn huisgenootjes naar de uni toe. De eerste keer liepen we een heel eind langs de weg, maar we hebben gelukkig een binnen weggetje over de kampus gevonden zodat we een groot gedeelte veiliger kunnen lopen.
De meeste lessen die ik volg zijn Bahasa Indonesia lessen en daarnaast volg ik nog Sanskriet en Batik lessen samen met de reguliere studenten. Het Geschiedenis vak heb ik laten vallen omdat ik meer punten had dan toegestaan.

Kelly, Amanda en ik liepen zondag ochtend voor onze eerste lessen over een markt heen op de kampus toen Kelly ineens een vriendin van haar scholarship zag lopen. Nou blijkt dat dit een vriendin van mijn uitwisselingsjaar is (AFS 2013-2014) en dat ik nu met haar in dezelfde lessen zit! Heel bizar hoe dat kan.

Met Bree (deze vriendin van mij en Kelly) en Kelly en nog iemand anders zijn we de Merapi vulkaan op gegaan met een jeep. Heel erg toeristisch, maar echt ontzettend leuk. Ik had gedacht dat t alleen rondrijden was met de jeep, maar er waren ook nog tussenstops. Er was een tussenstop die wel een beetje heftig was. We stopten bij een plek waar voor de uitbarsting van 2010 een dorp was, maar die helemaal verwoest is door een pyroclastische wolk. Het was dus een combinatie van een ontzettend leuke, maar ook wel indrukwekkende dag.

Als het internet niet besluit ermee op te houden dan zal ik weer wat foto's toevoegen :)

Liefs,
Stella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Stella

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 10631

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 24 Januari 2017

Jogjakarta

22 Augustus 2013 - 12 Juli 2014

Indonesië

Landen bezocht: