oriëntatie ACICIS - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Stella Meerman - WaarBenJij.nu oriëntatie ACICIS - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Stella Meerman - WaarBenJij.nu

oriëntatie ACICIS

Door: Stella Meerman

Blijf op de hoogte en volg Stella

11 Augustus 2016 | Indonesië, Jogjakarta

Lieve allemaal,

De vorige keer vertelde ik dat we onze buddies zouden ontmoeten en dat zij ons zouden helpen met een kamer vinden, maar dat ik er al een had geregeld. Helaas bleek dat mijn kamer niet was waar ik op had gehoopt. Ten eerste was er niet een goed administratief systeem, waardoor de mensen van de kos (waar ik mijn kamer had gereserveerd) die er waren niet wisten dat mijn gastzus een lagere prijs had onderhandelt. Daarnaast was het meer een soort hotel, een pluspunt daarvan is dat het heel schoon is (voor Indonesische standaard), maar het ik heb niemand anders gezien terwijl ik er was. Het is heel erg afgezonderd en dat is niet waar ik naar op zoek ben voor mijn half jaar in Jogjakarta. Dus helaas helaas ben ik toen met mijn buddy, die ook stage loopt voor ACICIS, met twee andere ACICIS studenten verder op zoek gegaan naar een kamer. Na een aantal kamers en wat wanhopige gedachtes kwamen we bij een studentenhuis die we alle drie eigenlijk meteen heel leuk vonden. De kamers zijn in een beetje rare kleuren geverfd, maar het is heel ruim en er is een balkon/open gang aan de binnenzijde van het student huis waar tafels staan zodat je daar ook kan gaan zitten.
De volgende dag zijn we weer met onze hele lieve buddies op stap geweest na oriëntatie om alvast wat benodigdheden te kopen voor onze kamers. Bijvoorbeeld schoonmaakmiddel en sponzen om de kamer schoon te maken, want deze kamers zijn absoluut niet schoon haha (in mijn ogen lig).
En gisteren was het zover, verhuizen. Best wel spannend. Er waren vier ACICIS mensen die in hetzelfde gebouw een kamer hadden, en omdat we te veel spullen hadden om te lopen of een scooter taxi te huren hebben we met met z'n allen een taxi genomen. De verhuizing is vrij soepel verlopen, daarna was het helaas wat minder soepel. Later op de avond nam de waterdruk af, maar de concierge van het studenten huis heeft ons een andere kamer aangewezen waar we konden douchen en naar de wc gaan totdat hij het de volgende dag zou repareren.
Gisteren hebben we de route naar de faculteit waar we les hebben proef gelopen, het is ongeveer een half uur lopen, wat op zich prima is, maar vanochtend kwam ik erachter dat het wel heel warm wordt. Waarschijnlijk ga ik de volgende keer een kampus fiets gebruiken voor het stuk op de kampus.

Tijdens de laatste dag van de oriëntatie hebben we de uitslag van onze Indonesische test gekregen en hebben we onze vakken gekozen. Voor de taallessen heb je Beginner, Intermediate 1, Intermediate 2, Advanced 1 en Advanced 2. Ik ben in Advanced 1 geplaatst. Voor de vakken heb ik vier Indonesische les vakken gekozen, Grammatica, Woorden, Lezen en Schrijven en daarnaast heb ik Sanskriet, Oude Geschiedenis van Indonesië en Batik les gekozen. Ik heb echt ontzettend veel zin om te beginnen met de lessen :)

Kelly en Amanda (twee ACICIS studenten die in de kamers naast mij wonen zijn echt super aardig en tot nu toe doen we een boel dingen samen. Die vooral bestaan uit boodschappen doen, maar ook 's avonds nog samen zitten en praten.

Ik zal wat foto's toevoegen aan deze blog.

Liefs,
Stella

  • 11 Augustus 2016 - 13:35

    Caroline:

    foto van de bruiloft?

  • 11 Augustus 2016 - 15:52

    Pat :

    Het klinkt heel leuk en spannend Stella, succes, liefs, Ruud en Pat

  • 12 Augustus 2016 - 09:22

    Paul&liliane:

    Je krijgt her weer allemaal keurig voor mekaar....als nu de profs nog meevallen!? Rustig verder zo.xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Stella

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 10637

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 24 Januari 2017

Jogjakarta

22 Augustus 2013 - 12 Juli 2014

Indonesië

Landen bezocht: