aangekomen in Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Stella Meerman - WaarBenJij.nu aangekomen in Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Stella Meerman - WaarBenJij.nu

aangekomen in Jogjakarta

Door: Stella Meerman

Blijf op de hoogte en volg Stella

07 Augustus 2016 | Indonesië, Jogjakarta

Lieve allemaal,

Ik ben veilig aangekomen in Indonesië :)

Donderdag ben ik vertrokken vanaf Schiphol. Ik heb gelukkig geen last gehad van de extra beveiliging, of van het vliegtuig dat in Dubai in de brand was gevlogen een dag eerder. Ik had een klein beetje vertraging, maar niets dat echt tot last was.

In Jakarta stond mijn lieve gastfamilie te wachten op mij, ze waren toevallig in Jakarta omdat er de volgende dag een familielid zou gaan trouwen. Het was heel fijn om ze weer te zien.

De volgende dag was het 06.30 uur opstaan om ons klaar te maken voor de bruiloft, wat mijn jetlag niet zo fijn vond. Maar rond 08.00 uur waren we bij de bruiloft die in Taman Mini Indonesia Indah, en het leuke was dat daar nog veel meer familie uit Banjarmasin was.

De bruiloft was een traditionele Javaanse bruiloft met Javaanse kleding en tradities. Bij dit soort bruiloften moet er bijvoorbeeld altijd een bepaalde traditionele dans worden uitgevoerd en is er een speciale manier waarop de bruid en bruidegom de zaal binnenlopen met een danser die voor hun uit loopt. Het was heel gezellig en heel leuk om allemaal familie weer te zien, maar ik was nog wel ontzettend jet-lagged dus was er af en toe niet helemaal bij met mijn hoofd.

Na de bruiloft zijn we snel naar huis gegaan en meteen door naar het vliegveld, om te voorkomen dat ik te laat zou komen door de enorme files die zich kunnen vormen in Jakarta.

In Jogjakarta ben ik opgehaald door de gastfamilie van het Japanse meisje dat ook in Banjarmasin heeft gewoond tegelijkertijd met mij. Die familie is sinds kort verhuisd naar Jogjakarta, dus het huis was nog leeg omdat de vrachtwagens met hun spullen nog niet aangekomen waren. Het was ontzettend leuk om hun weer te zien en bij te praten en te lachen.

Ik ben nu in het hotel waar de oriëntatie is van ACICIS. We zijn met een stuk of 25 mensen uit Australië, Amerika, Tasmania, Duitsland, Noorwegen, e.a. We gaan over een half uurtje eten en dan ontmoeten we de buddies die ons gaan helpen met bijvoorbeeld een kamer zoeken en wat wel en niet te doen. Mijn gastzus heeft al een kamer voor mij geregeld waar ik eerst een maand zal verblijven zodat ik nog wat tijd heb om te besluiten of ik nog wil verhuizen of dat ik daar wil blijven.

That's it voor vandaag, volgende post komt waarschijnlijk na oriëntatie (als ik het niet vergeet ;) )

Groetjes,
Stella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Stella

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 10617

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 24 Januari 2017

Jogjakarta

22 Augustus 2013 - 12 Juli 2014

Indonesië

Landen bezocht: