Orientatie - Reisverslag uit Banjarmasin, Indonesië van Stella Meerman - WaarBenJij.nu Orientatie - Reisverslag uit Banjarmasin, Indonesië van Stella Meerman - WaarBenJij.nu

Orientatie

Blijf op de hoogte en volg Stella

27 Augustus 2013 | Indonesië, Banjarmasin

5 dagen geleden ben ik na een lange reis aangekomen in Indonesië, waar ik door 3 vrijwilligers werd opgehaald. Met de auto zijn we door Jakarta naar het orientatiekamp gegaan. Ontzettend veel verkeer (scooters!) die zich allemaal niet aan de regels houden..
Op het orientatiekamp kregen we allemaal nuttige informatie over hoe men hier met elkaar omgaat, maar ook bijvoorbeeld hoe je de toilet moet gebruiken. Het was heel gezellig met iedereen bij elkaar.
De laatste avond hadden we een welcoming party, waar we ook een optreden(tje) moesten geven. Ik deed dat samen met Belgen en een Francaise.

Vanochtend ging het vliegtuig naar Banjarmasin, en toen heb ik eindelijk mijn familie ontmoet!

En wat betreft het eten, ik heb tot nu toe alleen nog maar rijst en kip gegeten en groente erbij. Rijst en kip bij ontbijt, lunch en avondeten. Maar het eten is wel heel lekker, alleen moet ik nog wennen aan de rijst als ontbijt. Ik heb ook verschillende soorten nieuw fruit geproefd.

Morgen ga ik naar mijn school en naar de Immigration Office.

:)

  • 27 Augustus 2013 - 16:23

    John:

    Hoi Stella,
    Voor ons heel herkenbaar. Gelukkig hoef je nog geen soep te eten voor ontbijt.
    Groetjes JKN

  • 27 Augustus 2013 - 20:20

    David Heeroma:

    Hoi Stella,

    Apa kabar? Baik-baik? Leuk om zo je eerste ervaringen te lezen. Ik weet precies wat je allemaal doormaakt en dit is nog maar het begin! Heb je een leuk gastgezin?
    Ik ben jaloers op je ontbijt, lunch en avondeten!
    Sekarang belajar Bahasa Indonesia ja!
    Sampai nanti lagi!

    David Heeroma dari Belanda

  • 29 Augustus 2013 - 11:01

    Ellen Meerman:

    Ha nichtje,

    Leuk om je ervaringen te lezen! Bij dat je heelhuids bent overgekomen, heb aan je gedacht, groet, Ellen


  • 29 Augustus 2013 - 23:21

    Caroline Prinsenberg:

    Ha dochter,
    Goed zeg dat je tijd hebt gehad om een begin te maken met het reisverslag?
    Eerste kookles gehad? Toevallig rijst met kip: onder controle? Foto?
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stella

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 10641

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 24 Januari 2017

Jogjakarta

22 Augustus 2013 - 12 Juli 2014

Indonesië

Landen bezocht: