verhuizen - Reisverslag uit Banjarmasin, Indonesië van Stella Meerman - WaarBenJij.nu verhuizen - Reisverslag uit Banjarmasin, Indonesië van Stella Meerman - WaarBenJij.nu

verhuizen

Blijf op de hoogte en volg Stella

27 December 2013 | Indonesië, Banjarmasin

Zoals je kan lezen in de titel; ik ben verhuist. Dit is ook de reden waarom ik al meer dan een maand geen blog heb geschreven. Heleboel gepraat en geregel; conclusie het gastgezin waar ik eerst in woonde heeft het te druk met werken om mij erbij te hebben.
Gister ben ik verhuist. Ik woon nu in een gezin met vader, moeder en twee zussen van 17 (Ova en Ovi). Er is ook nog een oudere zus, maar die woont in Yogjakarta en gaat 1 februari trouwen.
Nadeel van verhuizen naar hier is dat ik naar een andere school moet, maar een voordeel is dat ik nu maar 2 minuten van de andere uitwisselingsstudente af woon.
Gister dus verhuist, afscheid was een beetje awkward, maar ik heb het idee dat ik wel nog gewoon contact kan blijven houden met het oude gezin, wat ik wel heel fijn vind.
Vanochtend ben ik met Ova, Ovi en een vriend van Ova naar een zwembad in een hotel in the mall gegaan. Dit kon alleen omdat er op het moment vrienden van de familie verblijven. Mooi zwembad en bovenop the maal, dus een heel mooi uitzicht over de stad. Je kon ook heel mooi zien dat de stad op een gegeven moment gewoon ophoudt en dan overgaat in 'oerwoud'.

Ik zal proberen in het kort te vertellen wat er verder de afgelopen maand voor interessants is gebeurd. (Het is niet heel veel, want zoals ik al zei mijn oude familie is altijd heel druk, dus ik was vooral alleen op mijn kamer).
Op school heb ik eindelijk, twee weken voor mijn vakantie, praktijk lessen gehad. Dit was heel leuk, maar ik heb opzich niet heel veel geleerd. Het was meer dat ze mij steeds vroegen: 'WIl je proberen... (groente te snijden, bv). Maar was wel heel leuk en ik heb 1 recept geleerd, omdat ik dat alleen heb gemaakt.
In twee weken tijd had ik alle lessen voor het semester al gevolgd en daarna had ik vakantie want de rest had toetsen die ik niet hoef te maken. Toen had ik dus de laatste dag met mijn klas, want ik zou na de vakantie naar een andere major gaan, maar dat gaat nu dus niet door.
Toen ik een keer na de kookklas terug ging naar mijn eigen klas maakte ik mee wat ze 'bezeten door een geest' noemen. Het was best wel eng. Eerst was ze drie keer flauw gevallen en toen ze voor de derde keer wakker werd greep ze ineens mijn arm en die van een meisje aan de andere kant, krampte en begon te schreeuwen. Echt knoert hard. En toen na vijf tot tien minuten was ze weer helemaal normaal.. Ik geloof niet in geesten, maar ik begrijp dat als je niet anders weet dat je denkt dat ze door ene geest is bezeten, want het is echt angstaanjagend.
En ik ben nog naar een wat ik dacht (wat ze mij verteld hadden) bruiloft gegaan. We moesten dus drie uur in de auto naar een klein dorpje. Toen we daar aankwamen hebben we geluncht en ik wachtte dus tot er wat zou gaan gebeuren, maar na de lunch gingen we weer naar huis! We hebben dus zes uur in de auto gezeten voor misschien drie kwartier ....
Overmorgen ga ik naar Sulawesi, dus mijn volgende blog zal daar over gaan!

Liefs

mijn nieuwe adres

Jl Sintuk 3 no.22 RT 15
Komp. Banjar Indah Permai
Banjarmasin
Kalimantan Selatan
Indonesia 70248

  • 27 December 2013 - 10:42

    Caroline:

    Hoi Stella,
    Zet je ook je nieuwe adres er nog even op?
    Fijn dat het allemaal geregeld is: goed gedaan!!
    Heerlijk he dat je in het Indonesisch niet aan 't kofschip hoeft te denken.
    veel plezier op Sulawesi, xxx, mam

  • 27 December 2013 - 10:49

    Els:

    Hallo Stella,
    hopelijk heeft je nieuwe gezin wat meer tijd voor jou! Dan zal 2014 vast (nog) leuker worden.
    Succes op je nieuwe school. Groet Els.

  • 28 December 2013 - 19:43

    Ellen Meerman:

    Ha Stella,

    Ik wens je alvast een goede jaarwisseling toe en zal je nieuwe adres doorgeven aan Opa en Oma.
    Groet, Ellen

  • 31 December 2013 - 11:36

    Hilde:

    Hoi Stel,
    Veel plezier bij je nieuwe gezin! Vervelend dat je bij het vorige weg moest, maar het is natuurlijk wel fijn dat je nu ergens zit waar ze meer tijd hebben.
    En natuurlijk heel veel succes op je nieuwe school en een gelukkig nieuwjaar!
    x Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stella

Actief sinds 02 Aug. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 10638

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 24 Januari 2017

Jogjakarta

22 Augustus 2013 - 12 Juli 2014

Indonesië

Landen bezocht: